חדשות חמות

לא תאמינו מה הנאצים ניסו לגרום לכלבים לעשות

למרות הפשעים הבלתי נתפסים של הנאצים נגד האנושות ונגד העם היהודי, הנאצים האמינו שלבני האדם צריך להיות קשר חזק מאוד עם בעלי חיים, היטלר היה ידוע באהבתו לשני הרועים הגרמנים שלו, בלונדי ובלה.

זה מהדברים שהופכים את גרמניה הנאצית למרתקת – שהנאצים חשבו שיום אחד הם יוכלו ליצור צבא של כלבים מדברים.

על פי מחקרו של דוקטור יאן בונדרסון מאוניברסיטת קארדיף, שחקר את היסטוריית הכלבים בזמנים שונים, גרמנים בזמן המלחמה התעניינו מאוד בשאלה האם כלבים יכולים לדבר, במטרה שהם יוכלו לעזור להם בזמן מלחמה.

"היו כמה ניסויים מוזרים בגרמניה בזמן המלחמה, עם דגש על תקשורת בין בני אדם לכלבים", אמר בונדרסון.

"פסיכולוגים של חיות עבדו עם כלבים מאולפים, ואפילו היה בית ספר שכל מטרתו ללמד חיות לתקשר, כשהכלבים סופקו על ידי הממשלה.

"הניחוש שלי אומר שהכלבים יועדו לעבוד עם ה-SS או לשמש ככלבי שמירה במחנות הריכוז."

יאן אומר שבתחילת המאה ה-20, גרמניה התפארה בכמה פסיכולוגים לחיות שהאמינו שכלבים הם אינטיליגנטיים כמעט כמו בני אדם, ומסוגלים לחשוב ולתקשר כמונו.

כלב אחד מיוחד מאוד היה איירדייל טרייר בשם רולף. לפני שמת בשנת 2919, רולף יכל לכאורה לתקשר עם בני אדם על ידי טפיחה על לוח אותיות ואפילו למד שפות זרות.

עד שנות ה-30, בתי ספר החלו לאלף כלבים "לדבר", כשנאצים היו מעוניינים תוצאות שהגיעו מבית ספר מסוים – בית הספר לחיות מדברות.

בית הספר, שמוקם ליד האנובר, נבנה בשנות ה-30 והמשיך לעבוד עד 1945, בתוך המקום הכלבים לכאורה למדו לדבר, לספור ולחשוב בהיגיון.

למרות ניסיונות בית הספר, כלבים לא מסוגלים לדבר – אין להם את מיתרי הקול בשביל זה – ויכולת הספירה שלהם הייתה פשוט רוטינה שאימנו אותם לעשות, מה שהפך את הכלבים ליופי של מופע, אבל שום היגיון לא היה שם.

למרות זאת, הפרויקט עניין מאוד את הנאצים, כשהיטלר בעצמו הסכים קיבל את הצעת בית הספר להופיע בפני הצבא, או כך לפחות מספר עד ראייה מאותו הזמן, הוטרינר מקס מולר.

"היטלר בעצמו היה מאוד מעוניין בנושא של שימוש בכלבים לצרכי מלחמה, ואפילו הורה לנציגים של הצבא לבדוק את יכולתיהם של הכלבים בשדה הקרב", אמר דוקטור בונדרסון.

כמו שהעולם למד מאז, כל רעיון בנוגע לכלבים מדברים הוא מאוד מאוד לא סביר. מחקר שעשה בונדרסון הסביר את הבסיס לכל רעיון, רולף הכלב שצוין למעלה, למעשה עקב אחרי הוראות של הבעלים שלו.

בעוד שהנאצים לא הצליחו לייצר סופר כלב, הסקנות שלהם לגבי הנושא הוא בהחלט חלק מעניין מההיסטוריה. בואו נשמח פשוט שזה לא קרה.

 

 

עשוי לעניין אותך גם

לכבוד יום האהבה: גן חיות באוסטרליה מאפשר לכן לקרוא לנחש על שם האקס

רובנו בשלב מסוים בחיינו, נפגענו מבן או בת זוג לשעבר, אם אתם מחפשים קצת נחמה …

159,000 הודעות אחרי דייט אחד בלבד. אהבה או שיגעון?

אישה אחת מארה"ב נעצרה אחרי שכביכול שלחה למישהו שיצאה איתו לא פחות מ-159,000 הודעות – …