חדשות חמות
קרדיט תמונה: FREEPIK

כמה תוכלו להרוויח במשק בתור מנהלי BIG DATA

ביג דאטה הוא מהתחומים החמים ביותר כיום בעולם העסקים, הן בהייטק והן במגזרים השונים של המשק. מדובר בכמויות אדירות של נתונים המגיעים ממקורות שונים ובתצורות שונות, שאותם יש לאסוף, לעבד, לנתח, להסיק מסקנות ולהמליץ על צעדים אופרטיביים, בין אם בתחומי השיווק, האסטרטגיה העסקית, הפיננסים ועוד. על כן, קיים ביקוש לאנשי ביג דאטה ובכללם מנהלים, מהנדסים, אנליסטים ועוד. בשורות הבאות נבחן כמה ניתן להרוויח בתור מנהל BIG DATA.

מה משפיע על שכרם של אנשי ביג דאטה

מטבע הדברים, המשכורת שניתן לקבל בתור מנהל ביג דאטה ובתפקידים אחרים בתחום יכול להשתנות מאוד בהתאם לפרמטרים שונים. כך למשל, ברור שככל שמדובר באדם עם יותר ניסיון וותק המשמש בתפקיד בכיר יותר, כך המשכורת תהיה נאה יותר. בנוסף, ככל שמדובר בעובד הצובר וותק בארגון מסוים כך תעלה המשכורת, כן ככל שהוא מתקדם בתפקידיו ובתחומי אחריותו. מעבר לכך, ישנם הבדלים טבעיים בין הארגונים השונים, שכל אחד מהם מציע משכורות ותנאים נלווים אחרים.

לכן, כאשר מדבר על השכר בענף הביג דאטה הדברים יכולים להשתנות מאוד, וזאת עוד לפני שדיברנו על העליות והמורדות הכלליות במשק, המשפיעות גם הן על המשכורות. ואחרי שאמרנו כל זאת, אפשר לתת הצצה לשכר הממוצע במשק, תוך שקוראי שורות אלו ייקחו בחשבון שמדובר בהערכות כלליות, שכמובן אינן מחייבות אף ארגון.

לדוגמא, שכרם של אנליסטים בעולם הביג דאטה, אשר תפקידם הוא לנתח את המידע, מתחיל סביב ה- 15 אלף ₪ בחודש, וזוהי כמובן התחלה מצוינת ביחס לשכר הממוצע במשק העומד על כ- 12 אף ₪. בנוסף, ככל שמתקדמים עם השנים והניסיון כך המשכורות נוטות לעלות, ויכולות להגיע גם אל מעבר ל- 20 אלף ₪ בחודש. מאידך, בתפקידי DBA בביג דאטה, המצריכים יותר יכולות וכישורים, אפשר להתחיל להשתכר קצת מעל ל- 20 אלף ₪ כבר בשנה הראשונה, ושוב המשכורות עולות ויכולות להגיע גם ל- 30 אלף ₪ ואולי קצת יותר מכך אחרי כמה שנים.

מנהלי ביג דאטה נהנים גם הם ממשכורות לא רעות בכלל, שיכולות להתחיל כבר בשנה הראשונה סביב 20 אלף ₪, ולאחר מכן לעלות עד ל- 33 אלף ₪ אחרי שנצבר ניסיון לא מבוטל, עם הרבה כישורים ונחיצות לארגון. יש לציין שגם שכרם של מפתחים בתחום, העוסקים בעיקר בפיתוח של אלגוריתמים לאיסוף, ריבוד, ניתוח ועיבוד המידע, מתחיל מעל לשכר הממוצע במשק. אנשים אלו יכולים להרוויח כבר בשנה הראשונה מעל ל- 15 אלף ₪, ועם השנים להתקדם למשכורות מצוינות של 25 אלף ₪ ואף יותר מכך.

עשוי לעניין אותך גם

הנדסת חשמל ואנרגיה מתחדשת

המעבר לשימוש באנרגיה מתחדשת הפך לאתגר מרכזי בעידן המודרני. אנרגיה זו, הנגזרת ממקורות טבעיים כמו …

כתיבת תוכן באנגלית לעסקים שרוצים לצמוח לשוק הגלובלי

בישראל פועלת כ-12 אלף חברות הייטק אשר מייצגות במידה רבה את רוח הנחישות, היצירתיות והנכונות …