חדשות חמות

כל מה שמגייס חייב לדעת על גיוס עובדים בדיגיטל

העלייה הבלתי ניתנת לעצירה בטכנולוגיה בעידן הדיגיטלי של היום הובילה להמון שינויים ופיתוחים בעולם הגיוס. עבור אלו המעורבים בגיוס והשמה בחברות שונות, השפעות הטכנולוגיה שינו לחלוטין את שדה הקרב עבורם וקשה מאוד להתעלם מהשינויים הללו, כבר לא מדובר על כתיבת קורות חיים והפצתם בתקווה שהמגייס הנכון ישלוף אותם ותקבלו זימון לראיון עבודה.

השינויים הללו מעידים שאם אתם רוצים לגייס עובדים בצורה הטובה והיעילה ביותר, אתם חייבים תמיד לחפש את האפשרויות הטובות ביותר כדי למצוא את העובדים הטובים ביותר. היות והמון אנשים המחפשים עבודה בדיגיטל מאמינים שהם לא מתאימים למשרה על סמך תיאור המשרה בלבד. לכן, נדרשות דרכים אחרות על מנת לייעל את תהליך גיוס העובדים.

רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות נמצאות בשימוש אצל מגייסים וחברות השמה מאז שהן התחילו פחות או יותר, כשהדרכים שבהן השתמשו המגייסים לאיתור עובדים הלכו והשתכללו עם הזמן. יחד עם זאת, זה ש-92% מהמגייסים משתמשים ברשתות החברתיות, לא אומר שהם יודעים מה הם עושים.

המון מגייסים מביעים חוסר אמון כשהם ניגשים לחפש מועמדים במרחב הדיגיטלי, כשחלקם מעידים על עצמם שהם עושים את זה בצורה נכונה ואפקטיבית וחלקם אומרים שאין להם מושג בכלל איך לעשות את זה בצורה נכונה.

בינתיים, המועמדים שכבר כתבו קורות חיים בצורה נכונה, יחפשו את עצמם בפייסבוק, כשגוגל ולינקדאין הבאים בתור. לכן, חברות הגיוס וההשמה חייבות ליישר קו עם המחפשים ולהציג את עצמן במקומות שבהן המועמדים מחפשים עבודה.

גיוס והשמה דרך המובייל

לוחות דרושים ותהליכי הגשת המועמדות בעידן של היום חייבים להיות חדשניים, ידידותיים למשתמש והכי חשוב אופטימליים למובייל על מנת להבטיח פשטות וקלות עבור המועמדים. 1 מתוך 4 אנשים לא מגיש מועמדות למשרה אם האתר שהוא מנסה לעבוד איתו – לא מותאם למובייל.

לכן, כשאתם לוקחים את זה בחשבון בשילוב עם עלייתן של הרשתות החברתיות בתחום הזה, הצורך שלוחות דרושים והצעות עבודה יהיו מותאמות לרשתות החברתיות ולמובייל עולה והוא חיוני על מנת לאפשר למועמדים גישה מהירה וקלה לאפשרויות העומדות בפניהם.

מגייסים וחברות השמה רבות הבינו שתהליך הגיוס צריך להיות יעיל ונוח ואלו מתאפשרים בזכות הטכנולוגיות הקיימות כיום. דוגמא מעולה הינה חברת הגיוס וההשמה "חיבור" (hiboor.co.il) – המתמחה בגיוס בדיגיטל ובנויה על יסודות השיווק הדיגיטליים, לחברת חיבור ישנה פלטפורמה חדשנית הנמצאת כרגע בפיתוח שתאפשר למועמדים לא רק להגיש מועמדות דרך המובייל, אלא גם לבנות קורות חיים בעזרת מחולל חדשני במובייל – חינמי לחלוטין ,מה שהיה אפשרי עד היום אך ורק במחשבים נייחים.

ממאגר קורות החיים העצום שנוצר, יכולים ב-"חיבור" לבחור בצורה מדויקת את המועמדים המתאימים למשרות הרלוונטיות של הלקוחות שלהם.

המסע שעובר המועמד

המועמדים של היום צריכים להיות מעורבים בכל תהליך הגיוס – לא רק בשלב הגשת המועמדות. כמו שאמרנו, נגמרו הימים שבהם המסע שעובר המועמד מתחיל ומסתיים בהגשת קורות חיים וזימון לראיון עבודה. היום מועמדים מצפים להרבה יותר מהמעסיק, ולעיתים קרובות תהליך הגשת המועמדות יכול להיות סממן לאיך הדברים ייראו בהמשך. אם המועמד מקבל את הכלים הטכנולוגיים הטובים ביותר, את ההכוונה הנכונה והיחס האישי הראוי, אין שום סיבה שהתהליך לא יצליח עבורו.

 

לסיכום

החידושים הדיגיטליים בשנים האחרונות הביאו עימם בשורות טובות בעולם הגיוס .

מגייסים יכולים ביתר קלות למצוא את המועמדים המתאימים ביותר בעזרת שימוש נכון ברשתות החברתיות ומועמדים יכולים למצוא את מקום העבודה הבא שלהם בהינתן הכלים הנכונים והמותאמים ביותר, בתוספת הכוונה נכונה.