חדשות חמות

התאוריה האחרונה של סטיבן הוקינג

סטיבן הוקינג סיים עבודת מחקר רק כמה שבועות בודדים לפני שהלך לעולמו, המחקר הניח יסודות לתכנון של זיהוי ראיות המעידות על קיומם של כמה יקומים וגם צפה מה יהיה סופו של העולם שלנו.

הפרופסור בן ה-76 כתב את המאמר ביחד עם תומס הרטוג, שבו הם מדברים על תאוריית ריבוי היקומים, שאומרת בגדול שהיקום שאנחנו מכירים הוא רק אחד מתוך רבים שנוצרו אחרי המפץ הגדול.

המאמר מתייחס לרעיון שמדענים יוכלו להשתמש במכשיר שיוצב על חללית כדי למדוד יקומים אחרים. אם התוכנית הזאת תיכנס לפעולה ויתגלו ראיות מסוימות, סטיבן הוקינג בוודאות היה מקבל את פרס הנובל שהצליח להתחמק ממנו במהלך שנות חייו. אבל הוא ממש לא רוונטי במקרה של תגלית ענקית כזאת.

הרטוג אמר: " הוא היה מועמד לפרס הנובל המון פעמים והיה צריך לזכות באחד. עכשיו הוא לא יוכל לעולם."

בשנת 1983, הוקינג וכ'יימס הארטל כתבו מאמר ביחד שבו הם חלקו תיאוריה לגבי התחלתו של היקום שלנו – אבל התיאוריה שלכם אמרה שהמפץ הגדול יצר כמות אינסופית של תגובות כמוהו שכל אחת יצרה יקום משלה.

אבל עד עכשיו, לא היה ניתן לבדוק את תיאוריית היקומים הזו. למרות זאת, הרטוג אומר שהוא והוקינג רצו לקחת את התיאוריה המסובכת ולהפוך אותה לניתנת למדידה מבחינה מדעית.

חלק מהחוקרים והמדענים אומרים שהמאמר הזה יהיה פורץ הדרך בתחום, היות והוא הראשון שמאפשר בדיקה ומחקר בשטח.

קרלוס פרנק, פרופסור לקוסמולוגיה, אמר: " הרעיון המעניין במאמר הוא שהליך היווצרות היקומים הללו השאיר את תביעת הרגל שלו בקרינה של היקום שלנו ושאנחנו יכולים למדוד אותה עם מכשיר מתוך חללית."

יחד עם התיאוריה למספר אינסופי של יקומים, הוקינג גם צפה שהקיום של כדור הארץ יתמוגג לתוך החשכה כשהכוכבים ינצלו את כל האנרגיה שלהם, יופי של מחשבה להתחיל איתה את השבוע.

הרעיון הזה שהכל יהיה חשוך מתישהו, זה לא משהו שהרבה מהקהילה המדעית מסכימים עליו, אבל העובדה שהוא הציג דרך לבדוק אם ישנם יקומים מקבילים היא לא פחות ממדהימה.

פרנק הוסיף ואמר שאם תימצא איזשהי ראיה לקיומו של יקום אחר, זה ישנה את הדרך שבה אנחנו רואים את העולם והחיים שלנו.

עשוי לעניין אותך גם

לא תאמינו מאיפה הילד הזה השיג חלקים לבניית כור היתוך גרעיני

ילד בן 12 הצליח לבנות כור היתוך גרעיני בבית שלו והוא כנראה האדם הצעיר ביותר …

הבחור הזה תובע את ההורים שלו בגלל הסיבה הכי הזויה שיש

רפאל סמואל ממומבאי, הודו גרם למהומה לפני מה ימים כשנחשף כי הוא בהליכים משפטיים נגד …