חדשות חמות

הבן אדם הזה קנה תמונה וגילה שהוא מחזיק באוצר מטורף

אפשר להיתקל במציאות בחנויות יד שנייה ושווקים, במיוחד אם אתם אוהבים רטרו. אבל אמריקאי אחד קיבל את עסקת חייו שכקנה קופסה של תמונות ב-2$.

כשביקר בחנות יד שנייה בשנת 2010, ראנדי גיג'ארו, מקליפורניה, רכש בטעות תמונה נדירה של פורע החוק המפורסם בילי הנער, זו התמונה המאומתת השנייה בלבד של הפושע.

התמונה, שמראה את בילי עם הכנופיה שלו משחקים קרוקט בחתונה בניו מקסיקו, בשנת 1878, מבוטחת כיום בסכום של 5 מיליון דולר אחרי שהתמונה אושרה ואומתה.

"אני מסתכל עם זכוכית מגדלת והבחור באמצע, טום אופוליארד, ברור לי כשמש," אמר גיג'ארו.

"התסתכלתי על מי שנראה שהוא מצביע עליו וחשבתי ' וואו, הבחור הזה, זה בילי הנער'."

התמונה, היא אחת משתי תמונות שידועות שבהן מופיע פורע החוק המפורסם. התמונה הראשונה נמכרה ב-2.3 מיליון דולר למיליארדם וויליאם קוץ' בשנת 2011.

בינתיים התגלית של ראנדי עוד לא נשלחה למכירה פומבית, חלק בעקבות מחלוקת האם התמונה באמת מראה אם הנרי מקארטי – שמו האמיתי של בילי הנער.

"כשראינו לראשונה את התמונה, היינו סקפטיים, תמונה של בילי הנער זה הגביע הקדוש של מערב אמריקה." אמר דויד מקארטני, אחד הבודקים של המקרה.

"היינו צריכים לוודא שאנחנו יכולים לענות על שאלות כמו למה, איך, איפה ומתי צולמה התמונה. דמיון זה פשוט לא מספיק במקרה כזה, צוות מומחים היה צריך להתייחס לכל פרט ופרט בתמונה כדי לוודא שאין משהו שלא במקומו."

חלק מהספקות סביב התמונה נובעות מגודלם הקטן יחסית של האנשים בתמונה – שצולמה ממרחק – והנוף ברקע שלא נראה דומה לניו מקסיקו.

למרות המחלוקת סביב התמונה, המקרה זה מראה שאתם לא יכולים לדעת במה אתם עלולים להיתקל.

"אני מקווה שזה יעודד אנשים להתסכל בעליות הגג ובמחסנים שלהם, אתם לא יודעים אילו אוצרות אתם יכולים למצוא", סיכם ראנדי.

 

 

עשוי לעניין אותך גם

לא תאמינו מאיפה הילד הזה השיג חלקים לבניית כור היתוך גרעיני

ילד בן 12 הצליח לבנות כור היתוך גרעיני בבית שלו והוא כנראה האדם הצעיר ביותר …

הבחור הזה תובע את ההורים שלו בגלל הסיבה הכי הזויה שיש

רפאל סמואל ממומבאי, הודו גרם למהומה לפני מה ימים כשנחשף כי הוא בהליכים משפטיים נגד …