חדשות חמות

אסטרונאוט יפני טוען שהוא לא יכול לחזור לכדור הארץ כי גדל בצורה משמעותית

לטוס לחלל זו חוויה מרגשת מאוד אבל גם מפחידה מאוד. אי אפשר לבלות את השהות בחלל מבלי לחשוש כל הזמן האם תצליח לחזור הביתה לכדור הארץ בשלום.

זה המצב של אסטרונאוט יפני אחד שכרגע נמצא על תחנת החלל הבילאומית, הוא טוען שגדל יותר מדי במהלך השהות שלו בתחנה והוא מודאג שהדבר ימנע ממנו לצלוח את הטיול חזרה לכדור הארץ.

מאז שהגיע לתחנת החלל הבינלאומית בחודש דצמבר כחלק ממשימת מחקר 54, סגן נורישיגה קאנאי, דוקטור ואסטרונאוט של סוכנות החלל היפנית, אומר היפני כי גבה ב-9 סנטימטרים!

הוא הוסיף ואמר, אולי לא ברצינות מלאה, שיכול להיות שהוא לא יוכל להיכנס לקפסולה שאמורה לשאת אותו בחזרה לכדור הארץ בסוף מסעו בחלל.

"בוקר טוב לכולם", קאנאי רשם ברשתות החברתיות, " יש לי הודעה חשובה מאוד. מדדנו היום את הגוף שלנו בחלל ואני פשוט לא מאמין, וואו וואו וואו, גדלתי בתשעה סנטימטרים!

גדלתי כמו צמח בתקופה של שלושה שבועות. לא קרה דבר כזה מאז תקופת בית הספר התיכון. אני קצת מודאג שלא אוכל להכינס למושב בקפסולה בשביל לחזור הביתה".

אבל קאנאי מאז הודה שכנראה נפלה טעות ושהוא גבה רק ב-2 סנטימטרים. הוא הפיל את האשמה על טעות במדידה והתנצל בפני כולם.

"אני מאוד מצטער שכתבתי טעות כזאת בטוויטר", אמר קאנאי.

אם הוא היה באמת גדל כמו שטען בהתחלה זו יכלה להיות בעיה רצינית. הקפסולה שנושאת את האסטרונאוטים בחזרה לכדור הארץ צפופה מאוד.

זה לא דבר נדיר שאסטרונאוטים גובהים בחלל או יותר נכון, נמתחים, אבל מהירות הצמיחה של קאנאי היא אכן יוצאת דופן, אסטרונאוטים לא צומחים יותר מכמה סנטימטרים בודדים.

הצמיחה הזאת נגרמת מזה שעמוד השדרה של האסטרונאוטים נמתח בגלל חוסר הכבידה בחלל. בגלל שהחוליות שלהם לא נמעכות אחת על השנייה בצפיפות כמו על כדור הארץ והן צפות למעשה בחוסר הכבידה, הדבר מוביל לשינוי בגובה.

למרות שרוב הגובה נוסף להם כשהם מגיעים לחלל לראשונה, קצב בצמיחה מאט עם הזמן. לצמוח שתשעה סנטימטרים כמו שקאנאי טען שעשה, זה נדיר מאוד.

הגובה שמשתנה הוא עניין זמני בלבד והאסטרונאוטים חוזרים חזרה לגובהם האמיתי ברגע שהם חוזרים לכדור הארץ.

מקווים שקאנאי יוכל לחזור לכדור הארץ. מזל שהוא לא צריך לדאוג מזה בקרוב. המשימה שהוא נמצא בה תסתיים רק בעוד חמישה חודשים.

 

עשוי לעניין אותך גם

לכבוד יום האהבה: גן חיות באוסטרליה מאפשר לכן לקרוא לנחש על שם האקס

רובנו בשלב מסוים בחיינו, נפגענו מבן או בת זוג לשעבר, אם אתם מחפשים קצת נחמה …

159,000 הודעות אחרי דייט אחד בלבד. אהבה או שיגעון?

אישה אחת מארה"ב נעצרה אחרי שכביכול שלחה למישהו שיצאה איתו לא פחות מ-159,000 הודעות – …