למרות שאנחנו תמיד צריכים לשמור על האשליה שאנחנו אוהבים את העבודה שלנו לא משנה מה, אין צורך להתכחש לעובדה שתמריצים יכולים לעשות פלאים בעבודה.
בעוד שהרבה חברות נותנות לעובדים שלהם עטים ממותגים, קופונים למשביר או סתם טפיחה על השכם, נראה שיש משהו מאוד קטן ופשוט שכולם שוכחים.
פיצה!!
על פי מחקר שעשה הפסיכולוג דן אריאלי, פיצה היא המפתח להגדלת הפרודקטיביות בעבודה.
במחקר, אריאלי לקח כמה עובדים שמרכיבים שבבים למחשבים בישראל ובדק אילו תמריצים יגרמו להם לעבוד קשה יותר.
בתחילת השבוע, כל משתתף קיבל אחת משלוש הודעות טקסט – אחת מבטיחה פיצה, אחת מבטיחה בונוס כספי של 100 ש"ח בערך והאחרונה אומרת שהם יקבלו מחמאה נדירה מהבוס שלהם בהודעת טקסט אם הם יעמדו ביעדים של אותו היום. חלק מהעובדים גם לא קיבלו אף הודעה, כדי שיוכלו להיות למעשה קבוצת הביקורת לרמת פרודקטיביות כללית.
אחרי היום הראשון, פיצה יצאה בפסגה כמוטיבציה הטובה ביותר, שכך שהעלתה את הפרודקטיביות ב 6.7 אחוזים מעל קבוצת הביקורת. אלו שקיבלו מחמאה מהבוס שלכם, שיפרו את הפרודקטיביות ב6.6 אחוזים, לא רחוק מהפיצה.
הפתעה קטנה הייתה הצעת הבונוס הכספי, שהעלתה את הפרודקטיביות ב-4.9 אחוזים.
כשהשבוע המשיך, מחמאות בסוף ניצחו את הפיצה, אבל אריאלי מאמין שפיצה הייתה מנצחת אם היו דבקים בתוכנית המקורית שלו לשלוח פיצה לבתים של העובדים.
"ככה, אנחנו לא רק ניתן להם מתנה אלא גם נהפוך אותם לגיבורים בעיניי המשפחות שלהם", אריאלי מסביר.
בסופו של דבר, כל אחד מאיתנו היה שמח לקבל פיצה או מחמאות או בונוס כספי, או שילוב של השלושה.